Przejdź do treści

WIZERUNEK MARKI

Co to jest wizerunek marki i jakie działania musisz podjąć, by stworzyć silny brand? 

Wizerunek marki to sposób, w jaki marka komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Jego elementami składowymi są wartości i idee, język oraz obraz (zdjęcia), które finalnie tworzą storytelling marki. To właśnie ta opowieść jest początkiem dobrze zaplanowanej komunikacji brandu. 

STRATEGIA MARKI

Dobrze zaplanowana komunikacja marki rozpoczyna się od strategii. To właśnie ona wyznacza wartości i cele marki, określa język komunikacji oraz tworzy jej obrazy (zdjęcia). Jest „przewodnikiem”, do którego zawsze możesz wrócić, kiedy zdarzy Ci się zboczyć z wyznaczonej drogi oraz narzędziem egzekucji wyznaczonych celów i weryfikacji przyjętych założeń. 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA 

Ważnym aspektem wizerunku marki jest identyfikacja wizualna. Jej podstawą są spersonalizowane logo oraz elementy key visual (fonty, kolory), które wyznaczają styl i charakter marki. To podstawowa baza do stworzenia strony www oraz materiałów graficznych. 

SESJA ZDJĘCIOWA

Esencją wizerunku każdego brandu są zdjęcia - produktowe oraz wizerunkowe. Jeśli tworzysz markę modową, musisz wziąć pod uwagę istotną rolę lookbooka, który z różnych stron pokaże projekt potencjalnemu Klientowi. Wiedz, że nie musi być przygotowany na białej ścianie - zdjęcia powinny być spójne z przyjętą strategią komunikacji marki. 

Kampania wizerunkowa jest jednym z najważniejszych punktów budowania wizerunku marki. Jednocześnie powinna silnie wiązać się z wartościami, które marka wyznaje, przedstawiać opowieść marki lub danej kolekcji produktów oraz inspirować. To właśnie po inspirującą kampanię najczęściej sięgają dziennikarze oraz styliści, a coraz częściej także influencerzy.

SOCIAL MEDIA

Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok

Social Media to kolejny bardzo ważny etap oraz swoista platforma budowania wizerunku marki w sieci. Media społecznościowe skracają dystans marki w komunikacji z Klientami. Są również podstawowym narzędziem wizerunkowym oraz sprzedażowym. Ważne jest dostosowanie kanałów social mediów do grupy docelowej. Nie każda marka powinna posiadać TikToka, nie każdej marce potrzebny jest profil na Facebooku czy nawet na Instagramie. 

Instagram jest platformą, gdzie najważniejszą rolę odgrywają zdjęcia (inspiracje). Dlatego, szczególnie na tym kanale, tak ważny jest zgodny ze strategią, przemyślany i przygotowany content. Ogromną rolę odgrywa również język komunikacji (copywriting), którym marka posługuje się w treściach pisanych czy mówionych (Instagram Stories). 

PUBLIC RELATIONS 

Wizerunek marki tworzą również działania public relations. Aby Twoja opowieść została zauważona, musi dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych danym tematem - mediów, dziennikarzy, stylistów oraz influencerów. To często także od nich zależy sukces Twojej marki. 

INFLUENCER MARKETING

Już od kilku lat wizerunek marki łączony jest również z influencerami, którzy stają się ambasadorami danego brandu. Dlatego tak istotny jest odpowiedni dobór liderów opinii, którzy będą reprezentować Twoją marką. Wybierając osoby do komunikacji marki (kolekcji lub produktu), musimy przede wszystkim wziąć pod uwagę ich spójność z brandem, dopiero później względy sprzedażowe. Ważne jest, by wybrana osoba wiarygodnie sprzedała Twój produkt, bo finalnie to właśnie na tym Tobie i nam zależy. 

Justyna Bystrzycka