Przejdź do treści

DZIAŁANIA PUBLIC RELATIONS 

Dla wielu naszych Klientów działania public relations są zagadką. Często pojawiają się pytania - czym jest PR; co może dać mojej marce; czy takie działania wpłyną na sprzedaż produktów?

Zacznijmy zatem od najważniejszego - działania public relations wpływają na sprzedaż, jednak niebezpośrednio. PR-owiec nie jest osobą odpowiedzialną za sprzedaż, dba o wizerunek marki. Ale to właśnie wizerunek marki, jej odbiór przez media, osoby wpływowe w danej branży oraz - a może przede wszystkim - odbiorców, wpływa na sprzedaż produktów czy usług. 

PR-owiec to zatem osoba, która kształtuje i dba o wizerunek marki oraz łączy ją z mediami oraz osobami wpływowymi (influencerami). 

Stara szkoła komunikacji wiązała działania public relations jedynie z mediami - lokowaniem marki oraz jej produktów w prasie, konferencjami prasowymi czy wywiadami. Obecny PR nie wyklucza tych działań, są i będą one podwaliną dobrej komunikacji, jednak działania public relations weszły bardzo w relację również z social mediami oraz influencer marketingiem. To influencerzy właśnie, obok dziennikarzy, są osobami, które budują wizerunek marki. 

PR zakłada również akcje specjalne, przesyłki kreatywne, a także wydarzenia dla mediów (press day), które zbliżają markę do dziennikarzy oraz influencerów.  

Działania public relations rozpoczynają się od przygotowania spójnej komunikacji oraz opracowania harmonogramu działań. Często marka potrzebuje storytellingu, czyli opowieści, która wyróżni ją spośród innych na rynku. W oparciu o doświadczenia marki tworzymy historię, którą chcemy opowiedzieć w mediach. Następnie przygotowujemy materiały prasowe, dotyczące zarówno samej marki, jak też kolekcji czy danej linii produktów. Ważnym aspektem komunikacji marki modowej są zdjęcia wizerunkowe, które często decydują o pomyślności komunikacji, czyli m.in. liczbie publikacji. Oczywiście, nie możemy zapomnieć też o packshotach, które są niezbędne do lokowania produktów marki w prasie oraz na portalach. 

Dobrym działaniem public relations są bezpośrednie spotkania z dziennikarzami oraz influencerami. Skracają one dystans, dają możliwość bliższego poznania kolekcji czy produktów oraz „poczucia” danej marki czy jej właścicieli. Wydarzenia prasowe powinny być spójne z marką i odpowiadać na idee kreatywną kolekcji czy linii produktów. Może to być zarówno spotkanie w butiku czy restauracji, jak też piknik na trawie, a nawet rejs łódką po Wiśle. 

Obok wydarzeń dla mediów miłym gestem od marki dla dziennikarzy czy influencerów są wysyłki kreatywne. Kreatywne, bo zawierające często nie tylko produkty danej marki, ale również inne inserty, które łączą się z danym konceptem. Czasami opowiadają jakąś historię, często zwracając uwagę na produkt marki, bywają też zaproszeniem do wspólnego świętowania jakiejś okazji. 

Działania PR prowadzimy od 2015 roku, specjalizujemy się w branży mody, urody i lifestyle’u. Współpracujemy z dziennikarzami i stylistami, influencerami oraz gwiazdami. Nasze działania korzystnie wpłynęły na wizerunek m.in. SteaMaster, PUCCINI, madelle., LOBOS, Elementy, Roe & Joe czy Umiar. 

Justyna Bystrzycka